Monday, October 11, 2010

berfesbuk

Hasmida Hj Isa Abby jamuan raya??? da abis la syed nahar b abdullah oiiiii....

Nahar Abdullah bahaha..ye asmidar! hahaha.. klasik pula aku spell nama ko asmidar.. mcm ogy ahmad daud la pulak...

Hasmida Hj Isa Abby ishhhh salah spelling ko tu....hasmida la hehehhee....lupa nama aku ekkkk

Nahar Abdullah mmg la, tapi skolah dulu panggil asmidar...sape asmidar? anak pak kasim.. kan?tapi pesal nama ayah ko hj isa..kenapa panggil kasim???

Hasmida Hj Isa Abby ala nama glamour la....hehhehe ko ingat lg ekkk nama ayah aku...

Nahar Abdullah mesti la igt..kedai makan ayah ko tu..pagi2 aku pergi beli nasik lemak.. 20sen je. skang mana nak dapat? hahaha.. tepi tu ada kedai akak maria n kedai gunting rambut ayah zamzuriani...

Hasmida Hj Isa Abby yup betu...tapi skang maner ader da sumer tu....kedai gunting ada lg tapi nani da tak duduk situ kak maria pun da tak ada kat situ.....sumer da berubah la....

Nahar Abdullah dulu2 aku berusaha keras naik basikal pergi kedai eda untuk beli ais kepal pakcik yunus.. tepi tu tgk ada pula kedai pomen ayah yati. nampak kereta kecik kaler oren..balik aku corner jauh skit jalan kat area rumah ee sebab aku malu korang dah mula menuju sekolah agama. aku kan tak pergi sekolah agama..haha malu jer!

Hasmida Hj Isa Abby ooooo.....masih segar di ingatan aku kenangan masa kita kecik2 dulu...mlm2 masa tu kita standard 6 p class mlm kan....eiiii takut hantu....ehmmmm ko ingat tak kita nyer school ada wat expo masa tu kita baru standard 4 kot ekkk....ker 6 haaaa???

Nahar Abdullah expo? yg kena beli pakai kupon tu ke? aku terlibat sama dida jaga booth rojak. then kita org blur bila cikgu saripudin (abg mahzam) tiba2 garang2 suruh cepat2 potong hidung nenas. orang mata nenas..tapi dia over eksaited pulak sebut idung. ...ceh..ahahaha.. darjah 6 masa ni, sebab aku ingat lagi ilyani khalid bagi aku kupon percuma satu stack! haahaha..zaman ni aku banyak habiskan kehidupan dengan usop, azami, pejo..sebab kami duk jauh. hahaha...

Hasmida Hj Isa Abby ehhmmmmbetul tu...ehhh ilyani dok maner ekkk skang?? aper citer dia?? ko tau??dulu kita ada 2 usop kan....skang da tgl satu jer....cikgu ee pun da pergi meninggalkan kita ...tapi alhamdulillah dia pergi membawa ISLAM dalam diri....

Nahar Abdullah ilyani ntah la..last dgr dia pergi australia kot. ntah sapa cite aku pun tak ingat. tak rapat sgt dgn dia.yes, kita ada usop bakar n usop ghani..usop bakar yg duk base camp tu, usop ghani yg kecik2 aktif sukan tu...kecik tapi lari laju.eh c...ik ee teck ong (lupa nama dia), meninggal di mana? dia baik giler kan. dulu satu rumah dgn cikgu ramesh..

Hasmida Hj Isa Abby dia baru ajer meninggal ehmmmm bulan lapan ker tujuh lepas.....tgh main volleyball katanya jantung....anak ada soranng...kawin ngan cikgu gak...wife dia org kl...Alhamdulillah la dia da masuk islam....usop ghani pun da meninggal...masa form... 3... ko tau??

Nahar Abdullah hahhh??? usop ghani tu??? kena apa??? kesian nya.. dia ada sedara2 dengan tok nan. kalau ko knal tok nan la yg ajar aku mengaji..then tok nan meninggal aku tak pi sgt dah...usop ghani umah dia kat area sekolah menengah tu kan?? eh eh!!! ter...gezutnya aku!!!!

Hasmida Hj Isa Abby da lama pun dia meninggal katanya sakit ....tapi x pasti sakit aper... masa tu baru abis PMR...result x kuar lg....rasanya dia sakit paru2 kot...tok nan yg dok kat umah salwa tu ker??

Nahar Abdullah haah...toknan tu ada kena mengena ngan salwa bahari gak..diorg kan sedara mara ngan wahyu anak pakcik wahab tukang kebun tuh. kesian usop, aku bleh ingat lagi dia ngan akak dia nama mardhiah kot. usop dulu rumah biru, kami sama2 masuk 4x200... relay tapi aku rumah kuning dapat la emas hahaha..sebab sham terel sgt lari laju. olahragawan... tak tau langsung dia dah meninggal. sedihnya...addi tak bgtau pun, masa aku praktikal kat TNB, ada beberapa kali jumpa nazri, addi.. maybe sbb dah terlalu lama dia meninggal.. nazri tak bajet aku tak tahu..

Hasmida Hj Isa Abby mayb la kot...ala da lama sgt pun....ko sama aku ar umah kuning...sama2 masuk lari kan....tapi sayang aku x dapat olahragawati thn tu...tapi x apa masa kat sek menengah dulu dapat gak merangkul gelaran olahragawati...hehhehee...tercapai has...ratku....Alhamdulillah...

Nahar Abdullah ko atlit ke skolah menengah? hahaha... ye lah ko kan pegang gelaran menantu...fevret cikgu aini utk dijodohkan dgn sham. tapi azlina tetap setia menanti sham. hahahha... kelakar btul!eh aku baru add rohaida. dia dah kawen. mcm knal je suami... dia. muka mcm cumi atau rosaimi adik nazimah rumah tepi rumah afzan.. ye ke atau aku silap??

Hasmida Hj Isa Abby mmg cumi @ rosaimi....tapi bukan adik nazimah la...adik nazimah tu mat si nazimah kawan kakak ko .... maner lak menantu pilihan ko ni memandai ajer...skang sumer da ada family sendiri la....da bahagia pun...dorang pun mungkin da lupa aku......ko add la sham cikgu ani n ramai lg ...

Nahar Abdullah eh...cumi bukan mat ke? mcm org yg sama je? memori aku terputus seketika. sham ada fesbuk ke? apa nama dia pakai?? tak mo la add cikgu aini, add sham ok la kot...hahahaha..oh ye! baru ingat! mat tu nama dia muhammad! cumi rumah kat mana? ya...ng aku ingat yusaimi je yg jual apam balik kat pasar malam tu..

Hasmida Hj Isa Abby cumi rumah sebelah rumah rohaida la....hhheheee....sebelah2 ajer dorang dok....sham pycha ko cari ar n add dia...dia pun da kawin...ehhhh eda da kawin ko tau dak???

Nahar Abdullah eda siap hantar kad pada aku. dia sms minta alamat. tapi tak dapat pergi sebab aku kerja. ko pergi tak?



...at least fesbuk dah boleh mengembalikan aku dengan kenangan lama. tapi aku terkejut yusof ghani sudah meninggal.. alfatihah!

No comments: