Thursday, November 5, 2009

pantun jejaka pujaan dara

gedik-gedik ikan puyu,
percik air daun pandan,
muka cina nama melayu,
asal karai empunya badan.
jawapan 1 : __________

jangan kain digosok berus,
nanti koyak terasa sayang,
kulit putih badan kurus,
tiup angin terbang melayang.
jawapan 2 : __________

kalau mahu ajar mengait,
mari duduk sebelah mariam,
kedekut pahit berkira duit,
bijak niaga si orang siam.
jawapan 3 : __________

tangis budak tak henti-henti,
dipukul bapa dengan belantan,
s buang t ganti,
berubah nama jadi syaitan.
jawapan 4 : __________

17 comments:

Anonymous said...

aku nk teka...
no 1 - ala..lupa nama dia..tp sedara or jiran wan norziah

no 2- xtau..ramai yg kuruih+putih time tu..

no 3 - pijoe...geng bas skolah

no 4 - syaihan..heheh..time aku bru masuk uitm...classmate aku bgtau dia pernah nk pi blind date ngn syaihan..time cuti lepas abeh exam spm...tp xjadi..cmna ntah..dia cerita2..aku cm tau ja, bila dia bgtau mamat tu ex student seratas..sah dh la..mmg che an...hehehhe..dia tnya che an tu ensem x???
sebab time tu depa still berhubungn melalui alam maya...xtgok muka lagi..

ish..ish..gosip lak..hehehhe


sir

mrs hunnybee said...

wei..blog aku tu still xbetui lagi..nk wat cmna ek???

Anonymous said...

aku nk cuba jwb...
1. qushairi
2. taqim kot.....
3.pijoe
4.che an....

hehehe..... tak penah aku cuba sertai pertandingan teka meneka ni weh, bg la adiah kat aku...


mastura malas sign in

Cik Faridah Huda said...

my answer iz....

1. Absolutely Chin@Qushairi...
2. Mat Shah Tulang org sungai kecikkkk..tp pembayang terlalu general..aku kurang pasti
3. Pijoe...Bas Pijoe...x pasal2 syrkt bas konsortium tu digantikan ngan Bas Pijoe...
4. Syaihan...masih aku terkenang kata2 Mastura kapkek kat beliau..tgh berkelahi ke ape waktu tu...

"Hang nie Che An..Bodola...."(nada marah bukan main)

SYED NAHAR said...

sir : hahahaha...wah sir tau hangno gosip! ni best ni kalo dapat melepak ngan hang sure banyak cerita lama. hahahaha...so far sir, jawapan ko "tak semua betul".

mastura : kalau aku nak bagi pun kat org yg jawab betul semua. malangnya mastura jawapan anda kurang tepat dan perlu cuba lagik.

faridah : tahniah! pertama kali pantun yg aku berikan berjaya dijawab dengan 100% markahnya. ekceli, nama mat shah tu mmg la mat shah sebab mmg ramai yg kuruih tapi kita mesti nak yg obvious sekali kan? so tahniah sekali lagik.

SYED NAHAR said...

sir...dia mmg mcm tuh..nanti ok lah blogspot nih. aku punya blog kek pun tak ok2 lagik..lama2 nanti ok lah dia.

missone hazel said...

apa ni,bru semangt amik pen ngn ketas nk tuleh jawapan,alih2 ramai jawab dah.hampes...tp 3 la tekaan yg betul...

Anonymous said...

dah 2 kali mek ulang statement tu..

hg ni che an..bodola..

ha ha *terbayang intonasi mastura

nan

Anonymous said...

dah 2 kali mek ulang statement tu..

hg ni che an..bodola..

ha ha *terbayang intonasi mastura

nan

Anonymous said...

mek... sila buat pengakuan... hg mengumpat aku ke kat mn? sbb pa nan kata dah dua kali hg wat statement yg sama? sila jwb....

mas

Anonymous said...

apa la mas...dulu ada entry lama mek tulis ayat yg sama.. hehehe..
dulu ada entry khas buat syaihan yang "ghairah".

nahar

Cik Faridah Huda said...

jadi...aku la pemenangnya...o ye...o ye...korang ronggeng mane sepanjang ketiadaan aku minggu inih!

SYED NAHAR said...

aku tak pi mana....aku kalauhilang mekrida makna kata hilang pedoman dalam bab2 aktiviti lagho nih..hahahahah...

Anonymous said...

entry yg mana? aku nk baca.... ( masih dalam mode tak pueh ati)

mas

Anonymous said...

mas2ra kapkek..jangan la asek x pueh hati je...

aku berada di tempat kejadian...maka aku ingat apa yg terjadi hahahahahhaahah...gaya ang mara che an pown aku ingat taw tak

mek malas sign in lg...

naeims_ab said...

sangat meriahhhh...

SYED NAHAR said...

mas : entry yg tajuknya ghairah. carilah.

mek : hahaha..ingatan mek mmg bagus jugak. mesti mek makan ayam brand punya ekstrak tuh. hahaha..

naim : biasa lah..ko tu je yg kejap update kejap melilau..mana pergi entah! apdet cepat aku nak baca nih! hahahaha..