Monday, October 19, 2009

siri jelajah shah alam

satu hari tu..hari apa aku dah lupa. aku call wan hazila. aku cakap aku bosan. pastu aku tanya dia, "nak..." tak dana ku abis ayat lagi dia dah jawab, "jom!". hahaha..nampak sangat tahap gaban punya bosan. tapi aku kena pergi taman seri gombak dulu nak hantar barang-barang kepunyaan akak ciha yang dah lama aku postpone hantar. hehe... lepas tu terus gerak ke area duta. aku bukan tau sangat tapi redah je lah!

redah punya redah sampai jugak tanpa sesat. bangga dengan diri sendiri. tapi yang bestnya area duta ni rumah n kondo dia grand-grand. best. tapi umah wan hazila tu kena mendaki skit. sampai ke puncak. rumah dia pun best, tinggi melayut sayup je. amik wan hazila pastu ingat nak pergi ambik wan norziah, tapi dek kerana masalah yang sengaja tak dielakkan, wan norziah gagal dihubungi lantas aku mendail mek i. tapi cis betul mek i busy dengan boipren dia. tak pa hang mek, tunggu nanti siri jelajah putrajaya aku hantam hang cukup-cukup. hahaha..

so, aim pergi shah alam melawat ziarah samsinar. kami ni bukanlah crew tv3 bersamamu tapi sekadar nak melawat samsinar yang masih bergelumang dengan soalan-soalan final exam sebelum tamat bergelar siswazahwati.. eh ye ke? siswazah tu dah kira pompuan la kan? atau pun siswanita? atau siswi? berkat tunjukan arah dari wan hazila, sampai gak la ke destinasi.

pastu apa lagik, menuju lokasi mencari makanan untuk aku lahap. samsinar hanya menawarkan menu di kedai mamak merangkap menu fevret dia. ye ke? haha..so pastu kami berbual sampai lupa diri jam pukul 1.30 pagi baru nak blah. tu pun bila pekerja restoran tu wat-wat adjust meja kuat-kuat. nasib abik tak hampas kerusi. tak lah, dia 24 jam. so, layan lah gambar di bawah.

kepada sir, jangan la jeles sangat. jeles sikit-sikit dah lah. ko kan duk di utara, gila utara perlis tuh. jauh sangat. nanti la kalau aku pro bawak kete ke, aku pi la sana. aku berani area lembah kelang jek. tu pun mata jegil tengok signboard. ok, layanz!

ni aku, macam la tak knal kan. tuan punya belog! haha..

minah 2 orang ni bukan minah karan tapi depa ni suka buang karan.

menu aku, mee goreng mamak. sedap la jugak dimakan tatkala kelaparan tahap jin.

restoran ni okay la, bersih dan seswai untuk dijadikan lokasi melepak dan melupakan diri. ramai remaja bersosial di sini namun bersesuaian dengan teman santai. blah lah, nak bertema-tema setakat pergi mamak jek apa barang. nanti la kita cari port baik skit. kat mana? yang tu tak tau lagik.

inilah samsinar, mangsa keadaan berakhirnya ramadhan. sebelah tu plak baju putih pulak kerja dia pergi ulang alik penang. tak jemu-jemu dia ngadap datin seri jeanne abdullah tuh. out station manjang! hahaha...

10 comments:

Anonymous said...

dah beli kereta dah ya...ada lesen dah ya..

k.wani

SYED NAHAR said...

kete pinjam daa...hahaha.
lesen dah ada? hahahah..

Anonymous said...

oooo....hati2..

SYED NAHAR said...

bukan duk pi jauh pun...stakat putrajaya n shah alam jek...

Cik Faridah Huda said...

santai-santaian bersama rakan taulan lebih indah dan riang gumbira...compare to p dating yg balik2 asik dok bt benda yg sama...sape sokong aku..angkat tgn!!!!

nak lepak gak sampai pagi..len kali jgn lupa aku...aku taw nie time aku sakettt...hehehe

SYED NAHAR said...

hahaha..nanti aku roger ko mek! tapi ko ni macam penggemar kopitiam yg off pukul 1 pagi...

bila nak bawak aku makan soya ball.

Cik Faridah Huda said...

mane aku nak tau die off awal...hahahha

jom nanti...tp lokasi dia kat Summit USJ yg membosankan tuh...ko tawu x betapa BOSANNNYEEEE aku ngan summit...

SYED NAHAR said...

summit? akunak bebola soya yg ada coklat tuh!!! hurm...

Anonymous said...

nahar, sila betulkan ayat anda....bukan datin seri jeanne ok,tpi tun jeanne...huhu..my big bos tu....ok la pi ulang alik penang,mana tau sangkut ngn org kat sana plak...haha

SYED NAHAR said...

tunjin? ish tak sesuai lah..aku suka panggil dia mama jeanne sebab dia muka cantik tak mcm mak datin lain...hahahaha.