Wednesday, August 26, 2009

kisah semalam

semalam sangat sibuk, sampai pukul 4.30 petang masih terkejar-kejar. kat tangan duk genggam telefon bimbit aku yang selang sejam bateri kong. capai beg, shut down computer, terus blah sebab nak kejar masa, ada janji temu dengan hasnor di KLCC sebab dia nak pulangkan sesuatu. balance masih ada 3 kerja yang belum dibereskan. pening!

sampai klcc, keadaan penuh sesak dengan manusia. aku yang pakai musk demi mengelakkan diri dari virus h1n1 berasa agak panas. menghidu nafas sendiri, kadang-kadang aku bukak musk tu untuk hirup udara berhawa dingin. dalam 10 minit menunggu, aku telefon hasnor, tanya kedudukannya yang mana aku telah berdiri di hadapan KFC. oh perut aku lapar sangat!

aku memerhati, aku macam tak boleh cam. lepas tu aku perasan dah macam hasnor. tapi dia lalu buat selamba melepasi aku, seolah-olah tak de apa. aku nak tegur risau salah orang. last-last aku terjah je lah! nasib baik dia toleh.

lepas berbual dalam 10 minit, katanya nak cari jalan ke KLCC convention centre, ada hal lah tuh. sempat sebelum tu dia bagi nombor telefon wan norziah. wah!! aku rindu sangat dengan wan norziah yang cukup menjadi inspirasi. kata hasnor dia jumpa wan norziah di port dickson, "wan norziah sekarang lawa, kurus. berbeza dengan dulu-dulu". ayat ini membuat aku terfikir panjang.

aku call wan norziah, mengaku diri sebagai ejen kredit card citibank. pastu wan norziah percaya siap tanya macam mana nak apply??? keliru punya pasal, aku ngaku nama aku syed nahar. hahaha... pastu dia jerit dalam phone tuh, "weiii!!!! ko kat mana? seronoknya aku sebab ko call. kome pekabor?? wei aku dulu pernah jumpa domme, amin ibrahim ngan wahab. kesian wahab tunang dia meninggal sebab h1n1". terkejut aku!!

pastu balik rumah, buka puasa, call wan norziah lagi. gelak-gelak dulu. punya best gelak sakan dengan wan norziah! pastu aku call wan hazila. pun gelak jugak!!! hahahah... oh dalam hati esok banyak kerja terbengkalai. sight...!

7 comments:

Anonymous said...

syed, rajen2 update blog tau..bosan time bulan posa ni..nk cari bahan bacaan menarik...hehehheheh..(baca quran...sgt mls..huhuhuhu)
wat la cerita klakor cam dolu2..syok...


sir

SYED NAHAR said...

awat? takkan aku ja yg update..
lagipun aku tau penulisana ku dah tak best sebab faktor masa yg limit. so aku tak dan berfikiran seperti dulu...tak kreatif dah. hehehehehe..

Cik Faridah Huda said...

Nanti forward mai no si Nora....
lama x dengaq dia bising2 lam phone....hahahhaha

terkejut bace tunang wahab mangsa H1N1!!!!

SYED NAHAR said...

aku pun tergezut..ntahla si nora ni ada je brite yg mengejutkan...

[DnaZz] said...

papa razzi berjaya jejak pelakon utama yg telah lama menyepi.tahniah!

terkejut juga dgn perkabaran mengenai tunang hot actor, wahab.


:p

Anonymous said...

kak wan ada msg nora,nt jom buat bukak posa berjemaah ramai2.ajak dia skali

SYED NAHAR said...

jom!! nak join. next ar wei!!!!