Wednesday, May 6, 2009

hujan batu di negeri orang

tengoklah ais yang berwarna putih ni, hujan batu di delhi secara tiba-tiba. tapi ais ni agak cepat melebur. kata orang boleh cerdik kalau makan ais ni, tapi kotor lah aku kutip atas tar jalan. hujan batu ni dirakam pada hari isnin kelmarin. agak pelik, menurut ramai termasuk pihak kedutaan malaysia, bulan april 2009 telah mencatatkan suhu tertinggi iaitu 47 darjah selsius meskipun sepatutnya permulaan musim panas. sepatutnya ia dirasai pada lewat june. namun bayangkan suhu yang bakal hadir pada june nanti?? ini dikatakan impak la nina yang merujuk perubahan tekanan akibat pemanasan global. sila ambil iktibar.

lebih kepada nak interframe diri sendiri, sebab visual kurang jelas. kerana agak jakun melihat hujan batu, so saya berhasrat mengambil foto ini. sila lah bayangkan bagaimana rasa apabila kepala saya dihujani ketulan ais ini. boleh tahan! last saturday pergi agra lagi tengok taj mahal. on da way balik malam tu hujan. pelik pulak bila hujan batu turun kelmarin. agak tak stabil suhu sekarang. aku lebih suka hujan, sekurangnya tak panas. oh ya, next entry boleh tayang barang yang i beli dari taj mahal. haha..sila jeles siap-siap!

8 comments:

missone hazel said...

yea! yea! jadi org 1st yg komen.ang pi taj mahal lagik?jgn lupa email gambar yg menarik tuk kak wan...hehe

suzana said...

okay aku jeles dah
sila kembang wahahaha

SYED NAHAR said...

kak wam : eleh ko asal aku upload pic sume tak leh tengok. apa kes? haha..nanti lah aku upload lagik. huhu..

suzana : sudah jeles? terima kasih. aku jugak jeles tgk ko pergi kenduri tunang rini! haha.

feifei said...

47 degree celcius?panas giler..

SYED NAHAR said...

yes fei fei!! i dah hitam terbakar ni...jgn kalau u nampak i dah mcm org bangladesh. T_T

missone hazel said...

bukan sejak ko dok sana dah macam org bangla ke?hehe...jgn marah yer

SYED NAHAR said...

kak wan : mana ada bangla...orang parsi! baru le kelesss..hehehe..

the bongsu said...

hujan emas di negeri orang
hujan batu di negeri sendiri
lebih baik negeri sendiri

hujan batu di negeri sendiri=hujan batu di delhi= india adalah negeri ko!!

ha ha ha