Thursday, April 16, 2009

syed mahathir

ini adalah syed mahathir bin syed najib. anak saudara saya. ibu dia nama zulaikha. abang aku yang bagi nama, tapi bini dia macam kurang setuju, pastu diorang panggil mahathir dengan nama along, even still anak tunggal. masa lahir, along kecik je, macam tak cukup zat. lepas sebulan dua terus obesiti.

dari dulu sampai skang dia anak ayah. apa-apa hal dia cari ayah dia. alasan utama katanya ibu suka cubit. masa baby, dia tak suka didukung atau dicium. kalau dukung pun cuma orang lelaki je. pastu dia tak suka orang tua especially yang berkedut. cukup mengada-ngada. padahal masa baby dia berat so memang sakit lengan kalau dukung lama-lama. skang sebab ayah dia busy, so dia duduk ngan ibu dia, tak leh pisah walau 13 saat. sepanjang hari siang dia lepak ngan ibu dia di kedai kek yang dulu asalnya nak letak nama mahathir cake house.

along memang hantu mainan. kalau ternampak mainan di pasaraya atau pasar malam wajib dibelinya, sekurang-kurangnya belon. skrang dah tadika, umurnya 5 tahun tak salah. tapi berkat diet seimbang, skang sudah slim. sampai ke hari ini, along masih sukar dikawal, agak buas, namun dia memang penakut.

pernah berlaku kureng sopan kerana kerap kali berulang along memanggil ibunya dengan nama "jue" di khalayak ramai, tak kira waktu kenduri, malam raya atau jamuan tahlil. lantas dicubit. masa kenduri abang aku di batu gajah, dia adalah suspek utama yang dituduh memakan coklat hantaran. namun, kelibat bergaya dan eksen belagak hero selalu membuat orang ramai tak jadi marah, terutama ayah dia yang cukup penyayang. sebab tu anak ayah!

masa kecik umur beberapa bulan, tak reti jalan lagi.

semenjak mengalami obesiti, dia dipaksa menggunakan kereta sorong sebab sume orang sakit lengan.

gemar bermain dan cukup kedekut akan mainan miliknya tapi mudah jemu, kerap menangis meminta mainan baru.

berakting nakal di rose garden, cameron highland, memetik bunga larangan tanpa kebenaran. haha nampak taik lalat along kat pipi. apa maksudnya?

pose paling cemerlang setelah dipaksa senyum, duduk atas batu berlatar ladang teh. alamak "pok are" owe you to print this picture!! sowi next june yeh.

7 comments:

Cik Faridah Huda said...

genetik keturunan ang nie..kiut miut jugak...chubby...tembam..puteh...ikut sapa si along kecik neh?

SYED NAHAR said...

ikut aku kot kalau part kiut tu..hahaha. (risau faridah terajang lari jauh skit...) haha.

the bongsu said...

alahai comellss..mst dia penin dpt uncle ting tong..hihi..

HasanahNordin said...

ni dah terbalik..patut najib anak mahathir (politik..politik...)ni mahathir lak anak najib..

kiut...awat hang x kiut cam dia???haha...

naeims_ab said...

xdak rupa mahathir pun.... rupa hang pun xdak syed... tapi sifat2 tu ade la macam hang... hahaha... dah ajaq dia ckp urdu ke? pipi memang tembam giler... dapat kt aku memang merah la pipi dia...hahaha...

[DnaZz] said...

*Kl along nie ilang, ang jgn cari aku taw*

SYED NAHAR said...

norihan : awas ko! aku la paling baik slalu bagi dia cekelat kitkat kegemaran dia. haha... ting tong??

has : aku kiut dah kecik2 dulu. dah besar ni jadi tak kiut sbb aku sengaja cover2 takut ko minat aku plak. hahaha..

naim : ko ni rakus btul! mesti pipi bini ko pun merah..haha.

achik : nape? ko suka makan sup bayi ke? haha..