Thursday, April 16, 2009

pantun pompuan glemer tingkatan 1

kalau menuju ke rumah hanis,
jangan terlajak sampai ke pekan,
anak penaga berwajah manis,
srikandi enggang hebat bersukan.
Watak 1 kejora : __________

dalam peti ada kapur,
disimpan bersama butiran manik,
calon tunggal kuala lumpur,
penuh gosip bernama unik.
Watak 1 utarid : __________

ikat punjut jagung bertih,
kain jarang lubang telus,
anak ustaz berkulit putih,
bertutur lembut wajah mulus.
Watak 1 zuhrah : __________

sakit perut terlajak gelak,
mendengar lawak dari tok rasyid,
Mata besar berkalis celak,
suara lunak bernyanyi nasyid.
Watak 1 suria : __________

8 comments:

HasanahNordin said...

aku tidak berada disana pada waktu f1..tapi dari klu yang ada aku just leh teka
1K : apem
1U : idasary
1Z & 1 S..no idea...

the bongsu said...

aku tau jwpnnya tp saja xmau jawab..saja suka nk bg senah di selubungi mistri nahar abdullah yahya ningah..haha..

natasha said...

meh aku teka..
1K - apem
1U - idasary
1Z - xtau..samsinar kot
1S - pn xtau..nmpk sgt x glemer..haha

HasanahNordin said...

aku + lg 1..
1Z : syatiratul muna..ye ke??

missone hazel said...

1s-sheedah kot

SYED NAHAR said...

haha...ok la. apem n idasary tu of course btul la. terer la senah. jawapan tasha si samsinar tu tidak betul, haha...yg betul adalah syatiratul muna sebab ayah dia ustad. jawapan kak wan btul la tu sape lagi kelas s yang bercelak. antara sheedah n timah je yg nasyid kan? haha..

Cik Faridah Huda said...

tak dan aku nak jawab ang dah letak jawapan...tangen aku......x adil!!!!

tp aku nk bgtau gak jwpn aku...x kesah la sama ngan ang...

1. Apem...die je yg rajin bersukan tok umah Enggang zaman Form 1...ayam tambatan sehingga ke Form 5 skali pun

2.Idasary....nama saye Idasary...I.D.A.S.A.R.Y(sambel mengeja namanya) from Key El....idasary cuba berlakon hebat time awal2 masuk mmndgkan beliau sorg wakil tunggal dr KL..hhehehe...

3.dalam otak aku pikir Kak Chik Liza....pak die pun ustad gak

4. Sheedah...antara sheedah ngan timah..sheedah yg suka pakai celak zaman skolah

SYED NAHAR said...

ok. hahaha...next pantun la pulak faridah. internet error nak wat cana.sian hang.