Saturday, April 18, 2009

femina

Lepas lunch, aduh senak perut. Nak tido kang terlajak tak pi prep petang mampos kena tahan ngan abang fatah. Hayun kaki melangkah berat merentasi dewan besar, lintas dataran berturap tap melencong ke kanan masuk ke ko-op. Beli Apollo rokka 2 bijik, bagi 2 kupang kat akak ko-op (lupa nama). Nak lalu kelas 4z, ish!!! Kang tak pasal kena suruh ngan senior. Terus lalu kat makmak sains cikgu zaharah. Nampak la cikgu zaharah duk tension baca buku mastika.

Jumpa mat due kat kantin. Katanya kena suruh beli teh ais abang azim budin suruh, dah la duit tak bagi. Pastu jumpa syubli, dia memang baik ngan aku even ramai kata dia ikon jahat. Asal jumpa aku dia tak miss suh kim salam. Kali ni suh kim salam kat azira, dulu apem.

Terus lalu, singgah jap kelas 1s nak tengok gerangan robiah yang menurut mat due terer English. 1s diconquer oleh budak rajawali; saini, mr-ex, alip, borek, mat gam, pali, azri, che an, wahab ngan mat chem. Tu lah first time aku tengok sheedah yang masa tu cukup glamour, bukan setakat senior tapi student matrix pun kenal dia siap digelar anak patung barbie.

Dalam duk gelak-gelak ngan saini crita pasal hal duniawi, nampak mat due berlalu jalan membawa sebungkus teh ais. Tak lama tu syubli pun lalu jugak. Syubli berenti tepi tingkap. Pastu mata galak syubli duk usha dalam ke dalam kelas 1s. pastu secara drastik syubli tunjuk jari ke arah sheedah pastu cakap, wei aku nak kim salam kat budak tu! Tangan syubli menunding masuk melangkau tingkap, betul-betul nyaris nak cucuk lubang idung nurul syatilla binti ahmad tarmizi. Pastu dia wat-wat mintak maaf kat syatilla yang masa tu masih kekal posisi teleng kepala 45 darjah. secara berjenaka sambil sengih-sengih gatal, syubli berlalu pergi.

Belum syubli blah, syatilla dengan semangat femina watak erma fatima terus bangun dari kerusi makmal sains kelas 1s yang tak de penyandar tu, terus ke pintu belakang. Panggg!!! Sekuat hati syatilla terajang pintu belakang sebagai tanda peringatan awas kepada syubli supaya tidak lagi berbuat onar di kelas makmal sains 1 suria. Tercengang syubli, mat due dilihat turut terpaku berdiri atas tangga berhampiran water cooler. Mulai detik itu, syatilla digeruni. **lagu seksis anita sarawak berkumandang di sekitar tulang osikel aku**

nurul syatilla, sowi! aku tak ingat sangat cite, aku banyak tokok tambah je sebab nak bagi nampak real, tapi memang syatilla terajang pintu tuh!

14 comments:

naeims_ab said...

aku bukan nak komen pasal citer hang...aku nak komen pasal gambar tu...cam kenal je gambar tu... gambar kat umah aku tu...letak la gambar penuh... masuk sekali gambar aku ng wife kt belakang tu...sebelah syatila tu emon...huh..hampes...

SYED NAHAR said...

aku cutting muka ko sebab aku nak specialkan muka syatilla. tribute nih! muka kedian la cite lain. ko bukan tak tau ko tu insan carpub (ye ke?) haha...melawak jah. mmg pun kenuri hang, igt tak perasan. kantoi plak. hahaha...wei hang upload la byk skit gambar kenuri hang. comolot pun tak pa. haha..

[DnaZz] said...

Aah laa.ku saksi ternganga masa syatilla tendang pinu tu. Nyaria nak lekang pintu. Haha. Aku ingt g syubli jenguk kot tingkap. Tapi xperasan la plak ang ade tepi dia. yA la, mana nak perasan budak hingusan. Haha.

the bongsu said...

kak koop??kak akma kan..
hidop che'la..haha..
SS crta la pasai ujinyali kat utm..

SYED NAHAR said...

achik : ye ke? bukan ke masa f1 sang penyu cukup glemer? awal2 dah dapat no1 masa ujian mac. haha.

annand : tak moh lah uji nyali bangang! kat johor ni kurang tempat seram. depa pi uji nyali kat kawasan pembinaan taman perumahan kot2 nak jumpa hantu indon ke...tapi pura-pura diganggu. hantu pun tak selera nak munculkan diri. hahaha..

HasanahNordin said...

mr ex tu sapa?wujud lagi ke masa aku masuk?ke x wujud dah..

SYED NAHAR said...

mr ex tu nizam bashiron lah! hahaha..ko ni takkan nak guna alasan f4 baru jugak. ko kena alert dgn persekitaran! hahaha.

Cik Faridah Huda said...

persoalan aku..nape dsandalwood panggey ang SS?nape bukan SN...???hahaha

uiii garangnye che la....
tapi aku lagi takut kat paezah irnawati...x tau pasai pe...kalo dilihat dr kebesaran badan...mmg aku jauh lebih besar...hahhaha..aku takut ngan pae time form 1 je sebelum kami mentransformasikan diri gelak berdekah kat surau...very de lagho!!!

dsandalwood said...

SS merujok kpd saudagar saree..ssshh nnt SS mrh aku panggey dia SS..hahaha..

SYED NAHAR said...

mek : aku dah agak dah itu saudagar sari! tak pe mek, maybe annand tak berkenan kat shawl tuh. mudah skit laluan hang mek. haha.

annand : apa SS tu apa? eh smart student? samsul shahril? atau siti shahrizat? **buat2 muka tak tahu**

Cik Faridah Huda said...

aah...aku tengok..Senah pun x brapa berkenan kat Shawl tuh...mungkin menambah mudah kan laluan aku....pandai2 je buat telahan....

aku ade byk shawls in collection....sampai satu tahap..aku dah x larat dah nak posing ngan shawl2 aku.....giler penat!!!

ini x bermaksud tuk menggoda ang mmberikan shawl itu...

SYED NAHAR said...

haha...biarkan senah dan anand dengan labu-labunya. haha..(apa kes labu??)

ekceli, aku sengaja beli shawl ni terutamanya utk sourvinir para saudara mara di kepulangan ku nanti. ok ke? sat gi depa wat kain basah keciwa aku!!

aku malas bawak kain sprah sbb berat. my auntieS nak sprah tapi aku tak mampu menerima tempahan yg agak over..pesanan agak annoying dengan sekadar "pesan air liur".

HasanahNordin said...

aku memang kurang alert persekitaran dak laki..(bajet cam gadis ayu yg pemalu lah konon..)hahaha..

SYED NAHAR said...

senah pemalu?? oh tidak..senah sememangnya bukan seorg yg pemalu. jikalau senah masuk seratas dari form 1, tentu senah bakal turut menggondol anugerah 3G bersama mekrida. opst...mawardi! sejak ada mawardi ni pergosipan agak limited. rilex ar mawardi...just mengimbau kisah silam kurun ke 13 je.