Friday, April 24, 2009

char kuey teow


20 feb, sampai kat KLIA sampai dari new delhi, aku terus heading to ipoh untuk ke seri malaysia. dalam bilik perut lapar, aku order char kuey teow dan carrot susu. sungguh enak. tapi kepala teramat sakit. minuman tu abis diminum kecuali ada belen skit jek kuey teow tak abis. membazir ke?

sekarang ini di new delhi, azabnya rasa bila tak mampu menghidu bau rempah berasaskan kari atau masala. aku amat merindui kuey teow itu. amilase liur aku telah bekerjasama dengan minda telepati untuk berimaginasi makan masakan ini. ini kerana aku menyahut terminology natasha aqilah yang mengamal diet foto. haha.. bayangkan makanan tadi dicerna enzim pepsin dan renin di dalam perut.

malam ni plan nak masak bubur durian yang boleh dimakan dengan roti. ada lagi beberapa batang lempuk yang mak bagi. hari tu dah buat sekali. hmm..malasnya nak ke dapur!

4 comments:

HasanahNordin said...

aku kalo tgk gambar makanan yg menarik..pastu kompem aku akn berusaha mendapatkan makanan tu..

bukan diet..makin membulat n mengembang adalah...

SYED NAHAR said...

hahaha...jgn begitu cik senah...selagi boleh makan tu, makan la tapi jgn sampai dpt penyakit. kalau bertahan pun nanti tua2 tak lalu makan dah. hahha..ishhh tak de unsur kesihatan btul nasihat aku nih. hahhaha.

Cik Faridah Huda said...

sedapnya...aku tengah lapaq...
x sabar nak tunggu kol 1 tengahhari....ikan keli memanggil-manggil namaku...

SYED NAHAR said...

...aku pun lapaq. hahaha...malam tadi saja je. buat dadih. mcm senang je. baru pertama kali buat ikut resipi kat paket plastik dia. hahaha...dadih sapa bawak mai. aku buat je la. ok gak tak le sedap sangat sebab perisa keladi.